24 feb. 2014

BootCamp för mammor våren 2014

2 månader kvar men eftersom så många träningssugna mammor har hört av sig och anmält sig har jag idag skapat evenemanget på FB.



När? 22 april-12 juni
Vart? Älvdalens fd Prästgård , tisdagar & torsdagar.
Tid? 9.30-10.30
Pris? Prova på/drop in 90:- (i mån av plats).
Klippkort 10 ggr 850:-
Hela vårterminen 16 ggr (garanterad plats) 1200:-.

Anmälan och mer frågor? Till Carola på FriskvårdsFokus, Personlig tränare, styrketräningsinstruktör och Mamma BootCamp Instruktör.
070-366 37 49 

 Obs! Begränsat antal platser!

Vad är BootCamp för Mammor?

Ett välkänt träningskoncept som är anpassat efter den nyblivna mamman fysik, men funkar även för dig som har äldre barn hemma. Det står för anpassad, säker och framförallt resultatinriktad aktivitet för mammor. Det innebär både konditionsträning, styrka och magträning utomhus. Träningen sker utomhus och vi använder oss av bland annat, bänkar, trappor och det som finns i skogen eller parker. Barnen följer med och får frisk luft och du får träffa andra mammor! Passar alla mammor oavsett tidigare träningsvana och ålder på barn. Så har du ett äldre barn så går det bra att komma även utan barn och träna också. Jag anpassar träningen efter varje individ.

Jag är själv mamma till 2 tjejer, och har gått upp +30 kg(!) med båda, och jag vet hur kämpigt det kan vara att komma tillbaka. Jag som Personlig tränare, styrketräningsinstruktör och mamma boot camp instruktör hoppas inspirera och peppa er att bli starka och glada mammor som mår bra.

Feedback från MBC-deltagare:

”Allt jag har provat tidigare har jag tröttnat på direkt, det har jag aldrig känt med Mamma Boot Camp, vet inte ens om jag vill börja jobba igen för då missar jag det här ”

”Jag kom i mitt skärp som jag inte kunna ha på 8 år!”

”Nåt har hänt för mina jeans ramlade av och jag har fått köpa nya!

”Jag tycker att dessa veckor har varit perfekta! Jag har nog aldrig har grundtränat som jag gjort nu:) De första veckorna var lugna, bra uppbyggnadsträning, och sen när vi tränade med vikterna blev det riktigt tufft:) ”

”Tack för superbra träning det har verkligen vart jättekul. Bra sätt att komma igång på efter man fått barn. Du har vart en superbra tränare.”

”Mitt mål när jag börja vara att få en stark bål, och det har jag fått!"

”Det har varit 8 fantastiska veckor!! Jätte bra träning o otroligt bra tips via mailen. Det

enda jag har att klaga på var att de 8v. gick såå fort, hade kunnat fortsätta året runt!!!:))”

”De veckor jag kunnat träna fullt har kroppen svarat med att vara piggare och mer på G, har inte känt av nån värk el. dyl. Tråkigt att hösten snart är slut och MBC-passen med det, men nu har jag lite verktyg att köra själv ett tag framöver. ”

”Jag tycker att det har varit ett bra sätt att få komma igång igen .Har blivit starkare i bålen igen o det är jätteskönt.”

”Läxor är bra. Då såg jag till att göra det. Hade gärna kunnat vara fler;)”

”Alla dina tips och råd har varit lärorika och dina mejl har jag sparat i en MBC-mapp på mejlen. Så det blir lätt att kika tillbaka när det behövs.”

”Perfekt tid att träna på. Man kommer upp och igång direkt på morgonen och jag har det sedan "avklarat".

”Bra initiativ tycker att det varit ett perfekt upplägg av MBC. Lagom långt, nödvändigt drygt och riktigt roligt.”

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar