6 mars 2013

Vad blir det för mat?

 Jag får ofta frågan hur jag orkar, orkar driva eget, orkar massera, orka träna och orka ta hand om barn själv under veckorna. Nedan har ni en stor anledning, kosten är nummer 1, nummer 2  är träningen och nummer 3 sömnen. Sen är jag ingen superkvinna jag heller,det finns dagar jag varken tränar eller lägger mig i tid och dagar jag äter både transfetter, socker och annat skrot för kroppen. Men ser de andra dagarna bra ut gör såna dagar ingeting. Här får ni se gårdagens energi. Vad man ska ta med sig är hur dagarna ser ut, min gårdag var det en hel del massage, intervallträning och mycket gnat och tjat på barnen och kvällsmöte. Såna här dagar måste jag planera in i förväg för att få det att funka ofta äter jag samma lunch flera dagar i rad då jag gör matlådor.

Idag blir det en dag med ännu mera massage och styrketräning och då kommer jag lägga till lite mera kolhydrater.
Gröt på havregryn, äggvita, blåbär, kokosolja och mjölk.
 
 

Kvarg, hallon och lite jordgubbsprotein.
 
 Sallad med massa smarriga ingredienser.
Mellis 2, ½ äpple occh 1 tsk mandelsmör.

heta räkor och råris, med massa förska champinjonen bla.
 
Och så blev det till och med en kvällsmål, en halv avocado delad på 3 inlindad i skinka.
 
Mycket mat blir det, men det behövs och hade jag skippat nåt, hade nog orken och tålamodet tryta redan på tidiga eftermiddagen.
Hoppas kanske du fick lite matinspirationen och finns intresset kan jag lägga ut såna här dagar ibland, men kom ihåg det här funkar för mig och inte för alla.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar