14 nov. 2012

Sänka ribban och kurs 2013!

Min träning har blivit lidande den här hösten, saker har dykt upp jag har jobbat lite mer ,jag har varit mycket mer tröttare osv. Jag har haft en plan A, men ingen plan B. Jag har haft ambitionen att träna 5-6 ggr i veckan 60 min pass, men det har inte gått (kanske ett par veckor bara), oförutsägbara saker händer och ingen plan b och ibland är det inte det lätt när jag jobbar och har 2 barn.
 Kvällsträningen har varit uteslutet då äldsta tjejen är i säng runt 8.30 och somnar när jag somnar.

Jag planerar om, för jag mår så bra av träningen och klarar mig helt enkelt inte utan den. Planen får bli 3 planerade pass, för det är INTE omöjligt då jag har sambon hemma 3 dar i veckan. Blir det 5 eller 6 är det bara en bonus, men det gör inget om det inte blir det. Men 3 st pass med kombinerad styrka och konditon, för mitt främsta mål med träningen är att just må bra, orka vardagen och det fysiska jobbet.

Helt enkelt, anpassa, sänka ribban för att inte känna besvikelsen. Så här är det, mina PT-kunder har så olika liv, jobb osv så vissa kan sätta av 2 timmar/v endel obegränsat. Inget är fel nåt av det, 2 timmar är bättre än 0, passen blir olika om man har 2 eller 6 timmar, kvaliten blir den samma, träna smart, slösa inte bort tiden på pass som inte ger nåt.

Idag blir det ett styrkepass med flåsövningar, och så har jag gjort pass 2 av 3 denna veckan och det känns ok, hellre 3 bra och 3 planerade  än 6 planerade och 3 gjorda.

Till nåt helt annat...

Har haft några mammor runt i landet som hört av sig om jag vill hålla kurs i mammaträning.

Och jag planerar en heldag första lördagen  i april 2013


"Utomhusträning för mammor(efter graviditet)"

Så här är planen, har redan anmälningar så är du intresserad hör av dig. Kommer en påminnelse efter nyår, då kommer jag även skicka ut inbjudningar till kontakter. Jag planerar även att hålla i en enklare workshop för hemmatränande mammor som inte vill instruera, denna kursen nedan är för de som vill instruera och köra mammaträninag.

För vem? För dig som vill instruera mammor efter graviditet utomhus i säker, rolig och effektiv träning. Ett bra komplement om du jobbar inom hälsa eller har ett brinnande intresse för träning och friskvård och vill ha en extra inkomst.

Krav & förkunskaper :
Ett + om du är mamma eller har erfarenhet av instruera, men man måste också börja någonstans. Det viktigaste är att du har ett brinnande intresse att träna och en vilja att träna andra.


Datum: 6/4 2013

Tid: 9-17  (lunch 12-13)

Plats: Älvdalen (återkommer om lokal), alternativt om ni är en större grupp och jag kan komma till er enligt överenskommelse.

Begränsade platser. Minsta antal deltagare: 6  Max antal :15 Anmälan är bekräftad när kursavgiften är inbetald.


Kursinnehåll:

·         Enklare och grundläggande anatomi och fysiologi om mammakroppen.

·         Praktisk träning.

·         Teknik & coaching

·         Övningsbank

·         Träningsupplägg med och utan redskap. Exempelvis, parträning, gruppövningar, cirklar, intervaller, rörlighet osv. Hur du bygger upp pass svårare från dag 1 till sista passet.

·         Motivation

·         Marknadsföring och betalning & prissättning

·         Övriga tips och frågor och utdelning av kursintyg.

Carola Hahlin 070-3663749 friskvardsfokus@hotmail.com  Innehar F-skattsedel.
 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar