19 nov. 2012

Krispig måndag

Hej alla fina!

Måndag igen och som skrev på min facebooksida tidigare imorse, jag ser fram emot en ny vecka att hjälpa andra att må bättre, med massage, kost, träning och hudvård. Det är ett fruktansvärt givande jobb, och lyckan är total när man lyckas motivera någon och få nån att göra de små livstilsförändringarna och få en helt annan kvalité på livet.

Jag har gjort en Elaine idag, gjort veckans mål. Hänger ihop lite med förra veckans inlägg med att sänka ribban med färre träningstillfällen, jag har gjort både hälso och jobbmål. Istället för att att sätta mål längre fram gör jag denna vecka mål för den här veckan, då jag vet på hur min vecka kommer se ut om inget utöver det vanliga händer, ja men så är ju livet. Men det känns riktigt bra, 1 vecka i taget. Såklart har jag mer långsiktiga mål med delmål, men nu provar jag det.
Förra veckans träningsmål blev nådda och även en bonus på 2 st extra.

Varför mål, det här tycker många kan vara jobbigt. Måste det vara så målinriktat. Nej och det behöver inte vara krångligt. Dom som kommer till mig gör det av en anledning, smärta, övervikt, undervikt, svag, trött osv. Målen blir där då självklara, och vi gör en plan för att uppnå det, vägen dit är olika för varje person.
Man kan heller inte sitta på en stol och vänta på motivatioen, orken, inspirationen ska ramla över en, man får sagt göra en ansträngning om man gör det med en plan kan det var lättre.

Bjuder på Jillians fantastiska 4  som jag läste i tidningen STARK igår med tillägg av Carola, angående träningssatsning, dessa är punkter alla får besvara på PT-onlineformuläret jag har.

* Vilken nivå ligger du på NU? Glöm gamla meriter, det här idag.
* Vilka mål har du? Se anledningarna ovan. Va specifik.
* Hur lång tid har du på dig att nå dina mål och hur mycket tid kan du lägga på din träning? Tänk här på vad du har för jobb, familj, socialt, ensamstående osv. Var realistisk.
* Vilka verktyg har och vilka verktyg behöver du? Inte bara verktyg som träningsredskap här, utan stöd omkring dig men  även hur du sover, stress, kost är det något som också behövs justeras.

Ha en härligt måndag och glöm inte att ta hand om DIG idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar