4 jan. 2012

Utrensning

Varenda skittidning har dessa dagar rubriker som " gå ner 4 kg på en vecka" osv. Och ja det är inga problem att förlora så mycket efter jul & nyårshelgerna  men dom gör det så fel. Det finns ingen hemlighet, bra mat och träning helt enkelt.

 Efter helgerna har det blivit en hel del kolhydrater och en hel del snabba kolhydrater som godis, bröd, potatisgratäng, janssons osv. Och 1 g kolhydrat binder 2.5 g vätska. Med andra ord man drar på sig mycket vätska. Denna vecka har jag ätit rent och inga snabba kolisar, - 3 kg sedan i söndags visar det på vågen. Inget konstigt för mig jag vet att det är vätska som släpper (springer på toa titt som tätt), äter jag likadant nästa vecka kommer det inte alls visa samma sak, jag vet för det är så här jag äter 6 av 7 dar i veckan. Hur? Inga konstigheter 5-6 mål mat om dagen bra protein och fettkällor och långsamma kolhydrater INGA halv eller helfabrikat, inget socker, mycket vatten och te på kvällarna. Jag har gjort av med mer än vad jag stoppat i mig och har precis gjort veckan 3:e pass.

Lily värmde upp med lite hopprep, och här verkar hon köra en kombinationsövnng bicepscurl+axelpress med 1 kilos hantlar och svettbanden är på, lilla gofis.

Bara jag och Lily hemma och hon var min träningskompis. Ett pass med hög kvalite trots en liten runt sig. Finns inga ursäkter, hon börjar bli så stor nu s¨hon sover inte middag alla dagar heller, så nu går det inte att vänta på den luren.
 Blev styrka först sedan låhintensivt på crosstrainern.
Nu ska hon få min fulla uppmärksamhet resten av dagen och vi ska ut och leka i den efterlängtande snön som äntligen kom och det med råge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar