16 okt. 2011

Utmaning!

Inne på 6:e dagen av utmaningen och det går bra! Bara man är inställd på det bra och inte på det dåliga och vad man inte får äta.
Jag äter inte så mycket socker annars, men det behövs inte så mycket för att jag ska må dåligt och få begär efter mer.
Det räcker att jag äter lördagsgodis och jag kan däcka kl 20 i soffan av trötthet, Vaknar inte speciellt pigg och oftast med sug efter mer, men jag låter bli . Men det är jobbigt att vara sugen, och att vara "sockerbakis". Det är därför jag gör det här. Jag älskar verligen godis, helst choklad och fika men jag är väl helt enkelt överkänslig antar.
Mitt bästa tips för är  att hålla sockerfritt hemma. Och här går jaghelt emot, igår baka jag för fullt, kärleksmusm, chokladbollar, chokladkakor och idag blir det muffing och vetebullar. Så jag har fulla frysen just nu,men det ska vara till barnkalas.Det gick bra, jag provsmaka inte ens. Låter som alkholist som jobbar i en bar, haha nej då. Men jag mår så bra utan det. Jag äter sällan snabba kolhydrater på veckorna då jag gör det är det ofast i form av frukt efter ett styrkepass.
Min PT tror det bllir tufft och tyckte jag kunde ha det lite mera fritt, men nu kör jag såhär , är jag inställd på nåt så går det.  Och mitt humör och min lust till saker och ting blir också bättre

Andra tips är att äta regelbundet och hålla blodsockret på en jäm nivå.
Låt din mat bestå av protein, långsamma kolhydrater och bra fett!
Försök sova bra, en natt med dålig sömn ökar hungern. Beror på hormoner.
Träna, rör på dig! Automatisk vill din kropp ha bra mat!
Tänk på allt annat gott du kan äta och inte vad inte kan äta. Jag är ju tyvärr mer en person som lever för äta än en som äter för att leva.
Och planera och handla hem bra mat, gör storkokoch frys ner matlådor.
Kör inga dieter och konstiga måltidsersättning, dom gör mer skada än nytta!

Det har tydligen varit problem att kommentera här på bloggen. Och det är ju jättesynd, för jag älskar när jag får kommentarer. Men ni kan alltid maila mig: friskvardsfokus@hotmail.com

Det är några som hört av sig och hänger på, jättekul! Nu kör vi, målet är inställd på träningshelgen som blir den 26-27 november. Det är min morot för det ser jag fram emot jättemycket!
Fått in massvis med intresseanmälning redan. Bara alla är klartm går jag ut med schema, plats, tid och pris!

Ha en skön söndag! Nu blir det ett styrkepass för mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar