4 mars 2011

Fredagsmys!



 Efter dagens jobb och vekans avklarade träningspass gjorde vi en gammal klassiker till middag, plankstek på oxfilé och bea och rödvinssås och ett glas rött till det(för mig). Så gott och det största kolhydratintaget denna veckan. Liv gjorde hennes och Lilys planka, så go och glad fast hon är förkyld och har feber, sist ut i familjen att ha det nu. Sen får det vara bra, nu har vi haft både kräksjukan och förkylning.
Till efterrätt åt dom nonstop-kakor vi bakat idag. Och jag gjorde även proteinfudge, så gott och helt utan socker, bara bra ingredienser, massakalorier men noga utvald fettkällor, så här gör du:

Smält 1 dl kokosolja och 1 dl mandelsmör i mikron, jag använde dom jag säljer från Reneé Voltaire.
Vispa ihop det med phildelphia 5 % ost.
Blanda det med 2 msk sukrin, 1 ½ dl proteinpulver (jag hade vanilj).
Platta ut det på folie, in i frys ca 30 min, sen skär till i bitar! Snabbt och enkelt!
Ett egopaket som kom igår, med balansbräda som det går att göra enormt mycket övningar på (svårare såklart) gillar att göra benböj och utfall på den när jag är på cirkelträning, proteinpulver med vaniljsmak (god var den och innehöll 86 % protein) var ju en djungel det där, men jag tror det blev bra, baserad på vassle och vill man ha utan artificiella tillsatser ska man ta naturell som man kan i bla smoothie och bakning. Nu har jag nåt som jag snabbt kan ta efter träningen, för hur kul är det om man tränar och tränar och så får inte inte kroppen det den behöver för att återhämta sig och bygga upp sig starkare. Blev äntligen ett par träningshandskar också, inte så kul när man börjar få valkar.
Sukrin (för jag mår inte bra av vitt  vanligt socker), så här beskriver dom det på bodystore:
Används istället för socker: i kaffe, te, bakverk, sylt, strösocker osv.
Sukrin är ett 100% naturlig och ekologisk produkt, baserat på sockeralkoholet Erythritol. Erythritol finns naturligt i bl.a. päron, meloner och svamp, och har således ätits av oss människor sedan länge.
•Noll kalorier
•Smakar och ser ut som socker
•Bra för diabetiker, eller för dem som vill ha kontroll på sitt blodsocker, ger ingen blodsockerstigning (noll GI)
•100% naturlig - finns i b.la. frukt
•Skadar inte tänderna
•Värkar som antioxidant i kroppen
•info: http://www.sukrin.no/

Näringsinnehåll per 100 g
Energi 0 kcal
Protein 0 g
Kolhydrater totalt 100 g
- varav socker 0 g
- varav sockeralkoholer 100 g
Fett 0
.

Det går även att prova stevia som sötningsmedel, det har jag inte gjort ännu.

Och så köpte jag även: som jag heller aldrig provat
Shirataki nudlar, 200 g
Shirataki Nudlar ifrån Asien utan kolhydrater! 5kcal/100g. Gluten- och laktosfria.
Tunna genomskinliga nudlar tillverkade av Jamsrot och vatten som ger en i princip kolhydratfri pasta. Neutrala i smaken och perfekta att krydda med dina egna favoriter!
Tillagning: Häll av vätskan i påsen och skölj nudlaran i kallt vatten. Häll därefter på kokande vatten och låt dra några minuter. Häll därefter av vattnet och tillsätt i tex wok, sallad , soppa eller din favoriträtt och njut.
200g nudlar/förpackning
Näringsvärde per 100g/en portion:
Energi       5kcal
Protein      0g
Kolhydrater 0,4 g
Fiber         4 g
Natrium     2 mg

2 kommentarer:

  1. hejsan vart köpte du dina nudlar:)?

    SvaraRadera
  2. På bodystore.se :) Finns en massa bra att beställa hem där för en som bor på "landet".

    SvaraRadera