29 mars 2011

12. Mitt bästa kosttips

Ät mellanmål och regelbundet var 3-4 timme! det allra, allra viktigaste för att hålla humör och vikt i balans.
Och snälla ät inga pulverdietet, det tar dina muskler istället för fettet som vi vill bli av med.
Sen att äta mindre kolhydater desto länge på dagen det gått. Kroppen har svårt att göra sig av med det när vi sover.
Protein, protein, protein! Mängder med bra biverkningar. Allt som har ögon och ägg, keso, kesella bland annat.
Jag äter ganska inrutat och bra under vardagar men äter lite "fuskigare" under helgerna.
Här hade jag kunna fortsätta en evighet men sätter punkt här. Men min första rad var viktigast, mellanmål för att hålla lågan vid liv.


Idag är det e bra dag, ja jag vabbar ännu och det snöar. Men jag har tränat och är glad idag var det riktigt kul. Kan inte konditionsträna ännu pga av foten,men det blir väl desto roligare sen. :)



Hade min lilla fitnesstjej med mig mig under träningen, hon har dock inte så mycket tålamod till att "träna", hon drar fram den rosa yogamattan gör lite övningar, står på balansbrädan lite sen går hon och gör nåt annat. Idag rev ut alla spel för storasyster.( jag hade koll på hon vad hon gjord och fick väl städa sen.:))

Det går att träna med barn, bara man vill. I början är det väldigt intressant det man gör, det tycker karln i huset också. Men dom vänjer sig, bara att köra på. Men det är skönt att bara få träna själv också.
Tina tiobarnsmamman  har varit duktig och ordnat ett hemmagym, och kan hon, kan alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar